Prajitura cu miez de nuca si crema de vanilie

Dragilor , am facut o prajitura tare buna, cu miez de nuca si crema de vanilie.


"Miez de nuca , buna buna
Intr-o prajitura fina!"

Portii: 20 
Timp de pregatire: 30 min
Timp total :2 hr 

BLAT( se fac doua blaturi , la fiecare blat se pune:)
3 oua
un praf de sare
3 linguri zahar
3 linguri miez de nuca
2 linguri de faina
1 lingurita praf de copt Dr. Oetker

SIROP :
150 ml apa
esenta de vanilie Dr.Oetker
1 lingura zahar

CREMA
625 ml lapte
6 linguri zahar
esenta de vanilie Dr.Oetker
6 linguri amidon Gustin(Dr.Oetker)
300 ml frisca

GLAZURA
5 linguri de apa
150 ml frisca lichida
8 linguri de zahar
4 linguri cacao Dr. Oetker
3 linguri miere
15 gr gelatina(Dr. Oetker)+2 linguri apa pentru hidratat


MOD DE PREPARARE:
Incepem sa facem blaturile: Albusurile se bat spuma cu praful de sare, se adauga zaharul si se mixeaza pana devin lucioase. Se adauga galbenusurile omogenizate, apoi miezul de nuca , iar la final faina amestecata cu praful de copt. 
Se pune in tava(23x33), tapetata cu hartie de copt si se da la cuptor la foc potrivit 30-35 min, pana se rumeneste , apoi se scoate si se lasa la racit. Apoi facem si blatul celalalt si ne apucam de crema.
Crema: 500 ml lapte , cu zaharul si esenta de vanilie se pun pe foc. Cu laptele ramas(125 ml) dizolvam amidonul intr-un castron. Cand laptele de pe foc incepe sa clocoteasca , turnam amidonul si amestecam continuu sa nu faca cocoloase.Se lasa la racit , iar cand este rece batem frisca si o incorporam in crema.
Siropul: Am amestecat apa cu zaharul, pana s-a dizolvat si am pus esenta de vanilie.
Inainte sa trecem la asamblare facem glazura.
Glazura:Gelatina se pune la hidratat intr-un vas cu cele 2 linguri de apa rece. Cernem cacao. Punem intr-o cratita de inox, cu fundul dublu: apa, frisca lichida, mierea, zaharul si amestecam totul pana se dizolva zaharul, dar fara sa ajunga la punctul de fierbere.  Adaugam cacao cernuta, omogenizam si lasam sa fiarba fix 3 minute (din momentul in care incepe sa fiarba), amestecand continuu cu un tel. Luam de pe foc si strecuram printr-o sita ca sa nu ramana cocoloase de cacao si sa obtinem o glazura imperfecta. Lasam sa se raceasca pana ajunge la o temperatura de 30-40 grade.Topim gelatina hidratata la microunde(sau pe foc mic) cateva secunde (fara sa fiarba!!!) cat sa devina lichida si o turnam peste glazura si amestecam sa se omogenizeze.
Asamblare:
Punem pe un platou primul blat si il insiropam , punem jumatate de crema, apoi celalalt blat , il insiropam , cealalta jumatate de crema si glazura.
Si prajitura este gata!!

POFTA BUNA!!!

Comments

  1. Uuuuu, ce bine arata si ce gustos suna!

    ReplyDelete
  2. Dea draga , sunt convinsa c-a fost un deliciu , doar ca-i prima oara cand aud ca se pune gelatina in glazura ... Ptr ca mi-a placut reteta , am pastrat-o-n caietul meu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia eu reteta am vazut-o la o doamna , la Patricia si am fost tare incantata, mai alesc ca o poti folosi si alta data , adica o poti tine in borcan la frigider si cand o folosesti , numai o incalzesti!

      Delete

Post a Comment

THANKS FOR VISITING MY BLOG!! I will be happy to see you again!!
Va multumesc de vizita si de comentarii!! Va astept cu drag in continuare!!

Bucataras.ro

Bucatar Maniac

Lista mea de bloguri- My list of blogs