Tort cu sticksuri de ciocolata




Plecand de la ideea de briose cu ciocolata a LAUREI SAVA, am creat un tort din mintea mea . Sa va arat cam ce a iesit si apoi va spun si cum am facut si ce am facut :)





BLAT : 5 oua
1 praf de sare
2 linguri apa 
2 linguri zahar
2 linguri faina
2 linguri de cacao
5 linguri nuca macinata
200 gr ciocolata amaruie
3 linguri de ulei 
1 praf de copt 

Faina, cacaoa,nuca macinata, ciocolata rasa si praful de copt, le amestecam pe toate intr-un castron.
5 albuse cu apa si praful de sare le batem bine pana se fac spuma, adaugam zaharul si apoi galbenusele frecate cu ulei.
La final incorporam compozitia de faina, cacao, ciocolata praf de copt si nuca . Am pus in tava unsa cu unt si tapetata cu faina.


 Dam la cuptor la foc ptrivit circa 45 min. Eu am pus in tava cu diametrul de 26 cm .
Asta este blatul copt.



CREMA 1:(GANACHE DE CIOCOLATA ALBA)
200 gr ciocolata menaj alba
100 ml frisca lichida.
Se pune frisca pe abur pana este fierbinte, se adauga ciocolata bucati si se omogenizeaza. Se pune la fiert 5 min, apoi se lasa sa se raceasca si se da la frigider . Apoi se bate bine cu mixerul.

CREMA 2 
150-200 ml frisca batuta.

SIROP:
200 ml apa , 
2 linguri zahar,
 esenta de rom .
Se pune apa si zaharul pe foc pana se topeste zaharul , se adauga esenta de rom si se lasa la racit.

DECOR:
150-200 ml frisca 
bucati de ciocolata alba si neagra.

Am taiat blatul in doua, l-am insiropat  putin , am pus ganache-ul de ciocolata alba, am pus sticksuri cu ciocolata.



Apoi peste stiksuri am pus crema 2 (frisca batuta), a doua parte de blat si am ornat cu frisca si bucati de ciocolata alba si neagra.


Sper sa va placa!! 

Bucataras.ro

Bucatar Maniac

Lista mea de bloguri- My list of blogs